THIS IS INTAN HUWAINA OFFICIAL BLOGGER . BE NICE . BE GENTLE . BE SOFT . (:

Sunday, June 16, 2013

WHAT IS " ASASI SAINS PERTANIAN , UPM " ASPER ?

YOO . what's up korangs ..
hahaha
ok dah agak lama tak sentuh keyboard ni ,
terasa agak janggal disitu yup . kah kah kah . okay okay .
sejak aku menyambung kembali study aku ni .
blog nie dah start berhabuk berkepuk-kepuk dah ..
alololo . cian kau kan blog . 
tak pe . aku tetap akan lap kau jugak . walau pun lambat .
hahhaa

ok , hari tu dah kuar result mara-jpa 
nasib tidak menyebelahi aku lah nampaknye kali nie .
i didn't get the scholarship .
hurrmmm . quiet sad but i'm okay with it .

okok . 
lupekan semua kesedihan bebagai . now . 
kite enjoyyyyy . hahaha .
mulai saat ini terbuktilah dan muktamad yang aku nie 
budak UPM . hahahaaha .

ramai orang yang tanya aku . aku dapat mane .
bila aku jawab aku ade kat UPM , asasi sains pertanian .
terus deorang label aku nie nak jadi petani modenn . 
what the h***
terkilan giler kowt . 
macam pandang rendah je kat itteww itteww nieh .
tsk tsk tsk tsk 
:'(
pastu kene lah explain panjang lebar asal Asper niehh . 
leceh betoiii .

okok . 
buat pengetahuan semua . asasi sains pertanian ini terbahagi kepada 2 .
iaitu , TRACKERS dan ASPERS
trackers nie ambilan bulan Januari .
 deorang nie semua masuk pakai result trial SPM deorang.
deorang akan belajar selama 8 bulan je . kalau tak silap lah . ngee^^
deorang ade dua semester je
kalau Aspers . 
masuk macam biasa . macam aku nie . 
tempoh belajar setahun jerr . ade tiga semester .
sebab ape namanya ASASI SAINS PERTANIAN .
sebab kitorang ade belajar subjek tambahan . nak tau ape ??
PERTANIAN .
tu jehhh . 
lepas habis asasi . lebih dari 30 degree boleh sambung kat sini .
tapi aku bagitau siap-siap kat korang .
kalau nak amek MEDIK . boleh je masuk asper .
tapi biase lahh , kalu hot courses ni 
bnyak fight kowtt .
kalau dapat 4.0 flat sekali pon . 
itu pun tak kompem dapat sambung atau tak .
even VETERINAR punn macam tu .
BUT ... 
menurut  student asper2 yang sebelum ni , 
ade je yang dapat sambung MEDIK , VETERINA semua2 tu 
even deorang tak 4 flat pun , 
yang penting band MUET tu kene up sikit lah
dont worry

nampak tak kat situ actually asper ni bagi peluang 
kat students biase2 macam kita ni 
untuk persue study dalam bdang yang kita nak  
lagi satu .
sape2 yang nak mohon PHARMACY, DENTISTRY or LAW . 
jangan lah mohon sini
 sebab kat upm buat masa ni tak de lagi course tuh .
yelahh takut korang terkilan je
tapi kalau nak masuk bahagian yang related ade rasanya .
jadi 
sila buat pilihan yang bijakk kayyy ??
 ngee^^

sebenarnye.. dah lame giler nak buat post nie .
tapi mak aihhh..
line kat sini slow sangat ..
kalau pakai broadband macam membazir je sebab dah ade kemudahan line internet..
so , aku bersabar je lah wehhh ..
until today . haha

dah nak masuk 4 minggu aku ade at sini . 
lagi tepat 
3 minggu 1 hari .
alahhh . satu hari tu kire lebih jugak kan ..
hehe . 

sepanjang beberapa minggu yang telah berlalu tuhh .
banyak peristiwa yang berlaku ..
sampai tak tau lah nak story macam mane..
hahahaha..

by the way , 
duduk kat sini best kowt . 
bilik selesa , 2 orang 1 bilik .
walaupun aku daftar lambat haritu ,
 sebab tu dapat kolej jauh dari asper yang ramai ramai tuhh
tapi aku bersyukur dapat kolej nie . bas senang dapat . 
food court pun cunn cunn . banyak pilihan .
roommate pun sekepala je ngan itteww niehhh .
kawan baru ponn dah makin develop macam cendawan tumbuh selepas hujan .
study pun dah start bertubi tubi menembusi otak nnie hahhh ..
hahahaha .

jangan stress and jangan moody . 
cool and chill lah beb . rezeki ade dimana mana .
kannn ??
so , mulai sekarang .
i'll increase my effort . and be smart (:

konklusinya . 
I'M AN ASPERIANS .
and I'M PROUD TO BE .

5 comments:

  1. senang tak na tukar u time degree nanti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa nak tukar kalau dah okay stay ? :)
      kalau nak masuk usm boleh kot , tapi kalau nak mohon upu jangan lahh , sambung upm je , buat rugi dah masuk tapi nak kuar pulakk

      Delete
  2. adik...pakcik ni pon dulu study kat upm, sampai master level je..

    ReplyDelete
  3. Kak berapa pointer untuk biomedic ya? Mohon pncerahan

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum, saya ingin bertanya sesuatu perkara. baru2 ini saya menerima result spm, dan saya mendapat keputusan 4A5B. saya ingin sangat masuk ke asper, tetapi adakah saya layak masuk ? saya takut persaingan sengit untuk masuk ke asper.

    ReplyDelete