THIS IS INTAN HUWAINA OFFICIAL BLOGGER . BE NICE . BE GENTLE . BE SOFT . (:

Tuesday, May 21, 2013

MARA-JPA OR JPA-MARA

title yang agak menarik kan ??
haaa.. kan sebelum nie orang kecoh pasal upu kan ??
#akupunsame
kali ni kepada semua pemohon pinjaman mara or biasiswa mara
resultnye dah kuar . semalam lagi haa . ramai lah yang check result tu . 
ade yang dapat ade yang tak . hurmmm .
kepada yang dapat tahniah . gunalah peluang dengan sebaiknye ,
bagi yang tak dapat . takpe . mungkin tiada rezeki tuh .
nak dijadikan cerita . 
aku nie pun salah seorang dari pemohon yang menunggu result scholar ni .
kan dah kuar result mara tu kan ?
aku un isi lah no ic kat kolum yang disediakan tu . 
dengan lafaz bismillah aku tekan .
TADA !



harap maaf . permohonan anda tidak dapat dipertimbangkan . apakah ?

HAH !
dengan rasa kecewa . aku masuk kn again no ic . 
perkataan sama jugak kuar .
aku berdukacita waktu tu . sedihnye .
memang dah tak de pilihan . upm lah menanti .
#ituyangakupikir
aku un say congrate lah kat membe2 aku yang dapat . deorang seme chillkan aku .
 aku un . oklha . terima aje .
mati mati ingat tulah result mara-jpa
but my classmate , amirah hamdan .
say that yang tu bukan mara jpa .
tapi aku tak percaya , sebab rasa sedih menggelumang diri ni .
but aku pun pelik lah . seme kawan yang mohon jpa-mara tak dapat ,
takkan itu satu kebetulan betul tak ?

then amirah pm aku lagi .
dia cakap yang kawan2 dia pun tak dapat .
so aku un mencari lah jawapan untuk semua persoalan 
yang berlegar-legar dalam kepala nie.
then aku bukak twitter search and search .
jumpelah conversation bebudak nie yang mengatakan 
result mara jpa tak keluar lagi .
perasaan sedih mula menghilang sedikit demi sedikit  .
ngeee~~
mirah pm lagi bg info yang mara-jpa kuar lewat .
aku tak tau bak cakap ape . tapi aku macam pulih seketika .
haha .
ade yang kata . result jpa-mara or mara-jpa kuar 23 nie
yang ni info aku tak tau lah betul ke tak .
hurmm . percaya jelah .

bila aku tgok kat group fb . 
post spm 2013
deorang pun cakap yang result tu hanya untuk program bawah mara sahaja .
mara-jpa or jpa-mara akan keluar lewat . tapi admin tu tak pulak kasi tarikh tetap .
hurmm , aku hanya mampu menunggu .
harap sangat result mara-jpa tu keluar sebelum 25 mei . atau pun awal lagi .
dekat sangat dengan tarikh penerimaan universiti yang lain .
pening dah kami semua nie ,
aku rasa bukan aku sorang je yang ade dalam dilema nie .
mesti ramai lagi . exspecially yang dah masuk UTP .
sekarang nie aku tengah buat je preparation masuk upm dulu . 
harap mara, mara-jpa , and jpa 
memperbaiki sistem kemasukan pelajar mereka nie dan
dapat kemukakan keputusan biasiswa lebih awal pada masa akan datang . 


YA ALLAH . 
aku sangat bersyukur , aku masih ade peluang lagi .
ada masa lagi untuk untuk berusaha iaitu berdoa .
aku berharap sangat dapat scholar tu . 
aminnnn .
pray for me too (:


2 comments:

  1. Assalam..Saya nk tanya boleh minta salah satu je ke scholar either Mara or Jpa or mara-jpa?

    ReplyDelete
  2. Assalam..Saya nk tanya boleh minta salah satu je ke scholar either Mara or Jpa or mara-jpa?

    ReplyDelete