THIS IS INTAN HUWAINA OFFICIAL BLOGGER . BE NICE . BE GENTLE . BE SOFT . (:

Saturday, August 25, 2012

kuih vs kerepek :)

OK ;)

aku ni suke sgt mende yang masin dan masam..
dan sgt anti dgn mende manis2..
em..
dgn itu..
kerepek menjadi pilihan utama 
(walaupun ade yg ta sedap)
berbanding kuih raya yang bnyk jenis lagi byak warne

hurmm..
walaupun dah terlambat untuk cakap kuih raya..
tapi..
hari nie..
baru aku discover..
sesuatu yang agak pelik la..
(bagi aku lah)
ape yang peliknye??
oh..ok..
berbalik kepada kuih raye tadi..emm..
sepanjang raya arituh..
aku nie asek melahap kerepek je..
tak kesah a kerepek pisang ke,kerepek ubi ke..
semua aku makan kecuali kiuh raye..
(yg bnyak bentuk tu lah..)

nak cerita kat sini..
aku g la dapur..nak pekena kerepek..
tgok2..
kerepek da abes..
mulut ni da ngap-ngap..
nak mengunyah,,
ish..
cari punye cari..tak de jugak..
dengan rela hati..amek je bekas kuih raye bbnyk..
duduk depan tv..
mmule..pegi amek air kosong dulu..
takot pengsan plak sebab mkn mende manis..
ahakss :D

ok..
mule2 amek la kuih wane coklat..
(ta tau la ape namenye)
AAAaa..ngap!!
nyum~nyum~...
erk..
cepat2 aku tengok kat bekas tuh...
kuih ape yg aku mkn tu..
 kecewa giler sebab bekas tu tak ade label name kuih tu..
 tapi..
kuih tu...


memang SEDAP!!


kuih manis pertama yang aku boleh makan 
lebih dari sebiji tanpa minum air kosong..
tapi kuih tu bukan buatan tgn lah yang pastinye..
beli~ :D
#pertamakalipujikuihrayesedapdenganikhlas#
tergugat la kejap kedudukan kerepek 
dalam selera aku waktu tu..

ni la kuih nye..(kuih.tanpa.name)

ta tau la nak gambarkan camne rasenye..
ish..
memang SEDAP lah!! <3 


ni satu lagi kuih yang aku boleh makan 
lebih dari 1 biji tanpa minum air kosong 
hehe..
tapi namenye cam pelik sikitlah..
(bagi aku lah)
yelah..
pertama kali jumpe kuih camtuh..

ini DIA !!
BANGKIT CHEESE

terang tang2 name kat situh..(tak tipu ok)

 kuih ni ade rase cheese..sebab tuh suke..
dalam banyak2 kuih yang diambik tuh..
dua ni je yang lekat dihati <3
ahahaa...:D
tapi
bangkit cheese tu memang..
SEDAP!!


abes seme kuih tu aku baham..
huhu <3
tapi..
walau sedap mane kuih tu..
rase dan nikmat ketika menikmati
kuih tu tetap tak leh lawan rase sedap 
kerepek ketika dikunyah
hehe
kerepek tetap no.1
di hatiku..

KEREPEK menang !!!
huhu~

#ni sebab ta tau nak tulis ape punye pasal #

LOL :D


 

No comments:

Post a Comment