THIS IS INTAN HUWAINA OFFICIAL BLOGGER . BE NICE . BE GENTLE . BE SOFT . (:

Sunday, December 23, 2012

Anak Sains , Mak Sastera 2

ADUYAI~~

OK..OK..
ni dah kali kedua dah aku tulis pasal..
anak sains , mak sastera..
kecoh betol kan??
ahahaha..
papepon..
ni ialah story pasal aku dan MAMA ..

hurmm..
mesti korang pelikkan?? 
kenapelah aku story pasal mak aku kat korang semua..
ni blog akukan??
mestilah story pasal aku n life aku..
termasuklah
MY MOTHER..



post kali ni bukanlah pasal hari ibu ke ape..
ahahaha..
cakap pasal hari ibukan??
ape yang korang akan buat untuk cakap kat mak korang
happy MOTHER'S DAY???
ape?? ape??
cer kongsilah ngan intan..
ne tau menarik ke hape..nak jugak dengar..
hehe..

kalau aku..
aku tak mampu pom nak bagi mama ape2..
sebab duduk kat asrama kan..
jadi..
sepanjang lima tahun aku berada di asrama..
setiap kali sambutan hari ibu berlansung..
aku akan..
menggunakan segala kudrat yang aku ade..
untuk menghadiahkan mama sebuah lagu hari ibu..

aku nyanyi sikit jeh..
rangkap pertama dari lirik penuh..
huahahahaha..
yelah..
yang selebihnye mestilah ucapankan??
hermm.
tapi aku nyanyi tuhh...
dengan penuh perasaanlah..
ok..
ini sebahagian daripada lirik yang aku selalu nyanyi kat mama..


ibu..ibu..
engkaulah ratu hatiku..
bila ku berduka..
engkau hiburkan selalu..
ibu..ibu..
engkaulah ratu hatiku..


hah..
sweet tak??
huhu..
kalau korang tak mampu nak bagi hadiah ke ape ke..
nyanyi je lagu nie..
ini pun mampu mengembirakan hati ibu korang semua..
kadang-kadang hadiah tak memberi makna sangat pada para ibu ni..
dan
hadiah tu tak sama dengan kasih sayang yang kita terima..
yang penting bagi seorang ibu ialah..
apa-ape yang terbaik buat anaknya..
dan sentiasa mengingati mereka..
itupun sudah memadai..
tapi tak katepon tak boleh bagi hadiah..
bagi jelah..
tu lebih baik..
(:

hermm..
melalut da aku pegi..
sampai ke hari ibu pulak hah..
yelah..
dah alang2 da taip..
takkan nak delete balik..

okok..
berbalik kepada tajuk kita tadi..
ASMS..
tu shortform kay..
tak paham??
sila tekan fly up untuk tgok balik tajuknyer (:

adelah satu hari ni kan..
aku tengoklah tv dengan mama..
yelah..
cerita korea..mestilah tengok..
sambil borak2 dengan mama..
tibe2 jekan..
ada iklan..
aku tak perasan pulak iklan tu cakap ape..
tapi tiba-tiba je mama cakap..

mama   : adikkan..salah orang tu cakap..sepatutnya ramai orang..bukannya banyak orang..

reaksi aku??
ahahaha..

aku      : erk?? mama !!! iklan pun kene tegur ke??!!!

lepas tu aku gelak bagai nak rhaaKKK hah..
mama pun gelak sekali..
yelah..
aku yang kat rumah pun ditegur guna bahasa yang salah..
iklan-iklan sekali pun kene tegur ..
#iklan:aku tak bersalah,salahkan skrip.. (-_-')
sangat aku tak sangka..
itulah yang diucapkan dari mulut mama..
terkaku dan terpegun seketika..
hahahaha..
tapi nak wat macam mane..
mama tetap mama aku jugak..
tapi aku bangga ape..
ade mama yang special macam mama...
yelah..
sebab mama sastera telah lahirkan..
anak sains macam aku (:
huhu..

hargailah ibubapa korang semua ok..??
sebab sekarang..
aku ade mama sorang je..
papa da lame pergi bertemu ilahi..
jadi ..
hargai ibu bapa yang korang ade sekarang ni..
bersyukurlah sebab ibu bapa korang dah 
besarkan korang jadi seorang insan yang 
sedang membaca blog intan ni..
dapat hidup sesempurna yang ada dalam ketidaksempurnaan hidup...

ok..
jangan sesekali sudah terhantuk terngadah pula..
sebab kebiasaannye manusia akan..

menghargai ape yang mereka ade apabila mereka telah kehilangannye "

Jangan jadi seperti mereka ok ??

okokok..
da cukuplah berfalsafah hidupnye..
ahahahah
jadi..
cukuplah kat sini je..
nanti kalau aku ade story nak bagitau korang..
aku post lagi..
jadi teruskanlah membaca blog saya..
#dah mula dah promote diri..

btw..
thank you sudi baca 
(:

No comments:

Post a Comment